Skip survey header
Low Vision Mode Persian

مطالعه ی میان فرهنگی از تجربه ی نزدیک به مرگ

Welcome!

آقای عزیز/ بانوی بزرگوار
شما در حال مشارکت در مطالعه ای پژوهشی با هدف بررسی تجربه نزدیک به مرگ (NDE) هستید.
در سال ۲۰00، روانپزشک آمریکایی بروس گریسون، یکی از پیشگامان مطالعات علمی NDE، این تجربه ها را این طور تعریف کرد: «رویدادهای عمیق روانی از جمله عناصر متعالی و عرفانی، که به طور معمول در افراد نزدیک به مرگ یا در شرایط خطر شدید جسمی یا عاطفی رخ می دهند».
این تجربه ها ممکن است به عنوان مثال شامل احساس آرامش شدید و بهبودی، احساس خارج بودن از بدن فیزیکی فرد، دیدن یک نور روشن، درک تغییر یافته از زمان و همچنین ورود به دنیایی غیر زمینی باشد. بسیاری از ابعاد دیگر را نیز می توان تجربه کرد، مانند برخورد با وجود عرفانی یا دیدن افراد متوفی.
اگر شما فکر می کنید که یک تجربه مشابه داشته اید، ما مایلیم که در مورد آن بیشتر بدانیم!
هدف از این مطالعه، جمع آوری داده ها در کشورهای مختلف جهان و مقایسه تجربیات نزدیک به مرگ گزارش شده توسط افراد مختلف است.
بنابراین از شما دعوت می کنیم تا تجربه ی خود را به صورت کتبی توصیف کرده و به یک سری سوالات که با هدف مشخص کردن بهتر تجربه تان مطرح شده اند؛ پاسخ دهید. این مطالعه به صورت ناشناس انجام می گردد، اطلاعات فردی به دست آمده محافظت خواهد شد و کاملا محرمانه باقی خواهد ماند. نتایج این پژوهش در یک مجله علمی منتشر و در نشست های علمی ارائه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفا با این آدرس ایمیل با ما در ارتباط باشید: nde@uliege.be
شما می توانید با فراغ بال و با هر میزان زمانی که احتیاج دارید، به سوالات این پرسشنامه پاسخ بدهید. با این حال، در هر زمان یا قسمتی از پرسشنامه که مایل هستید، می توانید پاسخ گویی را متوقف کرده و بعدا به ادامه ی سوالات پاسخ دهید. لطفاً توجه داشته باشید که برای این کار، قبل از بستن صفحه پرسشنامه بر روی گزینه "save & continue" که در بالا و سمت راست قرار دارد کلیک نمایید. در این صورت وبسایت از شما تنها آدرس ایمیل تان را درخواست می نماید که حتی آن هم برای ما ارسال نمی شود و محرمانه باقی می ماند. به صورت کلی توصیه می کنیم زمانی را برای تکمیل پرسشنامه اختصاص دهید که بتوانید آن را در یک جلسه کامل کنید. شما باید زمانی در حدود 30 دقیقه را به این کار اختصاص دهید.

لطفا توجه داشته باشید که این پرسشنامه به زبان های دیگر نیز وجود دارد (فرانسوی، هلندی، ایتالیایی، روسی، ژاپنی,...)؛ شما می توانید زبان را در سمت راست بالای صفحه نمایش خود تغییر دهید.

پیشاپیش از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک می گذارید متشکریم!
دکتر شارلوت مارتیال، دکتر جرالدین فونتن و همکاران